2 Ocak 2017

Yılbaşı Kurabiyesi (Zencefilli Kurabiye)

Merhaba,

Yılbaşı için yaptığım zencefilli kurabiyenin tarifini de paylaşmak istedim. Arda'nın tariflerinden biri. Yalnız ben 1 su bardağı esmer şeker kullanmadım. Yarım su bardağı şeker kullandım. Pekmez yerine keçiboynuzu pekmezi kullandım. Biraz değişiklik yaptım(evdeki malzemelere göre). Pişirme süresini de biraz uzun tuttum. Sanırım biraz kalın kesmişim. Ama çok beğendim. Misafirler de beğendi.




4 su bardağı un
175 gr. tereyağı
1/2 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 tutam karbonat
1 paket vanilya
Tuz
1 tatlı kaşığı toz zencefil
1 çay kaşığı tarçın
½ su bardağı pekmez
1 adet yumurta



Un, şeker, kabartma tozu, karbonat, vanilya, tuz, toz zencefil, tarçın ve tereyağını elinizle ufalayın.

Pekmez ve yumurtayı ilave edip yoğurun ve streçe sarıp buzdolabında dinlendirin.

Dinlenen hamuru iki yağlı kağıt arasında açıp, kalıpla kesin ve fırın tepsisine yerleştirin.

180 derecede 15-20 dakika pişirip soğutun ve dilediğiniz gibi süsleyin.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Katkıda bulunanlar

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İZLEYİCİLER

Bu Blogda Ara

ETİKETLER